אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » וטרינריה, חתולים, כלבים

ניפוץ מיתוסים – תזונת כלבים וחתולים

פורסם על ידי admin ב 31 בינואר 2011 – 19:35תגובה אחת

האם ידעת כי לחתולים לרוב יש את היכולת לברור את האוכל שהם מכניסים לפה. לעומת זאת, כלבים ינסו כמעט את הכול וכדאי לשמור עליהם בארבע עיניים גם כשהם נשארים לבדם בבית. זוהי אחריותנו המלאה לשמור על בעל החיים שלנו ולטפח אותו בעיקר ברמת התזונה שלו. אז במה נאכיל את חיית המחמד שלנו? מה לא רצוי לתת לחיות מחמד לאכול?

כל מי שיש לו בעל חיים בבית מכיר את הסקרנות המתגלה בו בזמן שאנו אוכלים. כלבים וחתולים מטבעם נמשכים לריחות שונים ולעיתים גם נמשכים לנסות את הטעם.

בוודאי שמדובר גם באילוף וחינוך ולמרות זאת, ברוב הפעמים חתול יריח, יגלה שזה לא מתאים לו וימשיך הלאה.

הבעייתיות הגדולה יותר מתגלה בכלבים שמנסים לא רק עם חוש הריח, אלא גם עם חוש הטעם. לכן, אתם יכולים יום אחד לחזור הביתה ולגלות שמספר דברים נעלמו וחלקם לא "מומלצים" כלל לחיה שלכם, מדובר בדברים כגון: חומרי ניקוי, כדורי אקמול וגלולות, בצק שמרים (התוסס והופך לאלכוהול), שוקולד, לחם וכדומה.מה הכלב / חתול שלך אוכל? האם זה בריא?

לאקט פשוט כל כך, כמו לשכוח מאכלים וכדורים מפוזרים בבית לעיניה הסקרניות של חיית המחמד האהובה שלנו, יכולה להיות השפעה קשה מאד. אז כבר התחלנו עם דיבורים על תזונת חיות מחמד, אז ממה כדאי להמנע?

מזיקים תזונתיים

האם להיות "נדיבים" ולשתף במזוננו את בעל החיים שלנו מהווה עבורו סיכון בריאותי? חד משמעית כן. אל לנו לשכוח שמזון המתאים לאדם לא בהכרח מתאים לכלבים וחתולים, כמו מזון מתובל או חריף הגורם לקלקול קיבה.

אך ישנם מזונות "אנושיים" שמסוגלים לגרום לבעל חיים הרבה יותר מכך, הם יכולים להיות מסוכנים עבורו עד מאד, אפילו ברמה של הרעלה וסכנת חיים.

כלבים וחתולים אוכלים שוקולד?

עבורנו שוקולד הוא הנאה קולינרית ואפילו יש בו מרכיבים אשר גורמים להתרוממות הרוח.

אך בניגוד למיתוס האומר ששוקולד הוא כמו צ'ופר לכלבים, הוא בעצם גורם להם לעלייה חדה בקצב הלב, השתנה לעיתים תכופות, תחושת צימאון מרובה, שלשולים, הקאות, ואם זה לא מספיק, הכלב עלול להיכנס לקומה ואף למות.

שום בצל וכרישה

במידה ובעל החיים שלכם יאכל שום, בצל או כרישה הוא יכנס למצב הנקרא "אנמיה המוליטית" עקב חומר מסוים המצוי בהם שנקרא "תיאוסולפט". "אנמיה המוליטית" משמעותה שתאי הדם האדומים עוברים פיצוץ והמצב הקריטי נגרם בעצם בגלל החסך בתאים אלו ובגלל החומר שנשפך מהם.

במצב אנמיה זו יחווה בעל החיים הרעלה, הקאה ושלשול. בהיעדר תאי חמצן הוא גם יחווה קושי נשימתי וחולשה קיצונית.

סביר להניח שבעל החיים לא יתקרב מיוזמתו לבצל, שום וכרישה במצבם המקורי. אך חשוב גם לשים לב למאכלים אשר מכילים אותם, ולהרחיקם מבעל החיים.

לרוב, עלולים להתבלבל ולתת מרכיבים אלו מבושלים בתוך בשר.

עצמות

בניגוד לדעה הרווחת, עצם אינה מתעכלת ואינה מזינה. למעשה, עצמות טחונות עלולות לגרום לקרעים וחסימות, ובטווח הארוך גם עשויות לגרום לפגיעה במערכת העיכול. לא מומלץ להאכיל כלבים וחתולים בעצמות. זה מיותר ועלול להזיק להם.

מוצרי חלב לחתול או כלב

מוצרי חלב, ברובם, עשויים מחלב פרה. מעצם היותם מותאמים לעגלים צעירים הם אינם מתאימים למערכותיהם של חתולים וכלבים.

חלבון החלב עלול להפריע לספיגת חומרי הזנה אצל כלבים וחתולים הרגישים ללקטוז ועלול לגרום לשלשולים וכאבי בטן.

עם זאת, ישנם חתולים וכלבים הנהנים ממוצרי חלב ואף חיים איתם בשלום, במידה וזה כך, מומלץ לתת כמויות מצומצמות מאד ודלות שומן ובמקביל לפקח על בעל החיים בעזרת וטרינר.

בניגוד מוחלט לדעה הרווחת, אין לתת לחתולים חלב באופן קבוע. זה ממש לא בריא לחתול ולמערכת העיכול שלו.

מזון נא לכלב או החתול שלך…

במזון נא ישנו פוטנציאל להעברת מחלות זיהומיות לבעל החיים (וגם לאדם), ומכיוון שאין ביכולתנו לבקר בשר נא, מומלץ לא להאכיל את בעל החיים בו ולמנוע מחלות עתידיות.

מזון שפג תוקפו

אם אינך מתכוון לאכול אוכל שפג תוקפו בשל הסיכון הבריאותי שבכך, בוודאי שגם הכלב או החתול שלך אינם ראויים למאכל זה אשר עלול לגרום להרעלות ודלקות במעי.

מזונות נוספים שעלולים לגרום להרעלות וקלקולי קיבה:

-    ענבים וצימוקים
-    תפוחי אדמה חיים
-    אבוקדו
-    עגבניות ירוקות
-    אלכוהול
-    אגוזים ופיצוחים
-    קטניות
-    שאריות מזון של אנשים
-    בצק
-    מזונות קשים מידי

סוגי אוכל מומלץ לחתולים וכלבים

הרכבת תזונה מלאה ומזינה המותאמת למערכת בעל החיים ולהתפתחותו היא מורכבת מאד ונשגבת מרוב האנשים המגדלים בביתם בעל חיים. ל

מזלנו, ישנם מומחים אשר כבר עשו את העבודה הזו עבורנו ועבור בעל החיים שלנו. אם אתם רוצים לשמור על תזונה נכונה של בעל החיים שלכם, הדבר המומלץ ביותר לעשות הוא להיצמד לאוכל מסחרי איכותי שכבר כולל בתוכו את כל מה שבעל החיים שלכם זקוק לו לשם התפתחותו והזנתו.

ישנם מוצרים איכותיים רבים בשוק שהכלב או החתול שלכם ישמחו לקבל, ובמידה ויקבלו רק אותו עוד בעודם צעירים, הם יחושו מסופקים ולא יזדקקו ל"פינוקים מהצד".

אם ברצונכם לצ'פר ולפנק את בעל החיים שלכם מעבר לאוכל הרגיל שלו, פותחו גם חטיפים מצוינים, שגם הם מותאמים אישית לסוג בעל החיים על פי צרכיו הבריאותיים.

חטיפים אלו מכילים בקירוב 10% מההזנה המלאה והרצויה, ולכן מומלץ לתת אותם לצד האוכל העיקרי ולא במקומו.

חשוב לזכור שכמו שבני אדם נמשכים לעיתים למאכלים שלאו דווקא משרתים אותם בריאותית, כך גם בעלי חיים. זה אינו מדע מדויק שאם כלב או חתול נמשכים למאכל מסוים על סמך ריחו – זה המדד לכך שהוא טוב עבורם, לכן מאד לא רצוי להסתמך על כך ולהיות שאננים.

בני אדם ובעלי חיים שונים במערכות הפיזיות שלהם ומאד לא מומלץ לערבב בין השניים. חינוך מוקדם של בעל החיים באי התערבות בזמן הארוחות שלכם, יכול מאד להועיל לו ואף להציל את חיו.

לכן, עשו טובה לבעל החיים האהוב שלכם ומנעו ממנו התערבות בארוחות שלכם למען טובתו האישית בלבד. אם תקפידו על כך כבר כשהחתול או הכלב צעיר, הוא יתרגל לכך שאינו אוכל אוכל של בני אדם ולא יציק לכם בזמן הארוחות שלכם לעולם.

מעבר לזה וכפי שהסברנו, אוכל של בני אדם אינו מותאם לצריכת בעלי חיים מבוייתים – לא כלבים ולא חתולים.

תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>