אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » חתולים, כלבים

למה טוב לילדים לגדול עם חיות מחמד?

פורסם על ידי admin ב 4 באפריל 2011 – 14:294 תגובות

הילדים של ימנו נהנים משפע בלתי ניתן להכלה של אפשרויות לבידור ולניצול זמנם הפנוי. ממשחקי מחשב ווידאו ממכרים ומהנים עד אין קץ, דרך רשתות חברתיות ופלטפורמות אינטרנטיות המציעות תקשורת עם מאות חברים ועד מגוון צעצועים מסוגים וגדלים שונים שתרבות המערב העשירה מאפשרת להורים לקנות לילדיהם. אז מה חסר במשוואה?

עם זאת, ילדים רבים מוצאים עצמם תוהים בתוך המגוון העצום הזה, עם הורים הנאלצים לעבוד שעות הולכות וגדלות בכל יממה, ועם דרכי בילוי חדשות המקטינות יותר ויותר את חשיבותו של מגע אנושי חם שהשלכותיהן על דורות שלמים של ילדים טרם התבררו.

אם יש משהו בתרבות ההנאה והפנאי של ילדים שנשתמר עם חילופי הדורות והשנים שעוברות יהיה זה חיבתם הבלתי אמצעית של ילדים אל חיות מחמד והאהבה הגדולה שעשויה להתפתח מצידם לחיית מחמד הגדלה עימם לאורך שנות ילדותם. זה מתחיל בביקורים בחנות חיות וממשיך אל הבית – אנחנו פשוט מתוכנתים לאהוב אותן!

היתרונות בהתבגרות לצד חיית מחמד

חיית מחמד ביתית תכניס לחייו של ילד מימד שונה במובנים רבים מכל דבר אחר אותו הוא חווה בשנותיו המוקדמות. היא תיצור אצלו רגשות אחווה כמעט מיידיות לייצור חי המקיים איתו יחסים קבלה ונתינה שונים מהתקשורת שילד ממוצע רגיל אליה.

הוא ילמד לטפל בחיה, לדאוג לצרכיה, להבחין מה גורם לה להתמסר למשחקיו ומה מרחיק אותה ממנו. היא תפתח אצלו אחריות ודאגה לזולת, אמפתיה ודאגה לחלשים ממנו ויכולת להעניק אהבה שאינה תלויה בדבר.

לצד כל אלה תהיה החיה גם אמצעי בידור יחיד במינו לילד, כזה שטרם הומצא משחק המחשב שיוכל לשחזר. במשחקים בבית ובפארק העירוני, בתצלומים משותפים, בהתבגרות זה לצד זו ובאבן שואבת לחברים מהכיתה.
כיצד להימנע מסיכונים בגידול חיות מחמד לצד ילדים

חיות מחמד הן עולם ומלואו בעבור ילדים. לעיתים, הן עלולות להביא עימן סיכונים שונים שמרובם ניתן להימנע מבעוד מועד. קבוצת סיכון ראשונה טמונה באלרגיה של הילד לסוג חיית המחמד הספציפי – לרוב חתולים או כלבים.

האלרגיה עשויה להיות קשורה במספר מאפיינים בחיית המחמד – בשערות הנושרות ממנה, ברוק אותו היא מותירה על הגוף בליקוקיה או בריח העולה ממנה.

ואם יש פרעושים, אז מה עושים? הכתבה המלאה.

לרוב, יהיו תסמיני האלרגיה קלים ואף חולפים וניתן להתגבר עליהם באמצעות מספר פעולות פשוטות. לעיתים, כאשר ברור כי אין מדובר באלרגיה קלה וחולפת, מוטב להחליף את חיית המחמד באחרת, עם כל הצער הרב שבדבר, שכן הדבר עשוי ליצור אצל הילד אנטגוניזם מגיל צעיר לחיות.

קבוצת סיכון נוספת הינה פגיעותם המוגברת של ילדים לאלימות מצידן של חיות.

מקרים של נשיכה או שריטה של כלב או חתול אינם נדירים ועלולים להזיק לילדים ולמבוגרים כאחד. מוטב להקדים תרופה למכה בנושא זה ולהקפיד לבחור חיית מחמד מגזע המוכר כרגוע ושליו, בייחוד כאשר היא מיועדת לגדול לצד ילד צעיר.

עוד מומלץ להקפיד על היקשרות הדרגתית בין הילד לחיה, שכן השבועות הראשונים להתאקלמותן של חיות מחמד ידועים כזמן הרגיש ביותר בו הן עלולות לנקוט אלימות כלפי בעליהן עקב פחד וחוסר הבנה כי הגיעו למקום המעוניין להיטיב עימן.

גם אתה כוכב? – סלבריטאים למען בעלי חיים

הלגונה הסודית – סרט חובה

4 תגובות »

  • [...] במילים אחרות – לא קיים הבדל מהותי בין כלב גזעי לכלב מעורב בעת בחירת חיות מחמד לביתכם. כלב הוא כלב, וכאשר תסתובבו בכלביה ותנסו לבחור את הכלב שלכם אתם תדעו מי הוא, ולא חשוב האם ברשותו אישורים כאלו או אחרים… חשוב: למה טוב לילדים לגדול עם חיית מחמד? [...]

  • [...] למה חשוב לילדים שלכם לגדול עם חיית מחמד [...]

  • [...] למשקי בית רבים. הוא מהווה מקור בלתי נדלה לכיף ואחריות לילדים ולמבוגרים כאחד, מרתיע מבקשי רעה כפורצים וגנבים והוא [...]

  • מאת המנסחים:

    לעיונך ותשומת לבך:

    למה טוב לילדים לגדול עם חיות מחמד?

    הילדים של ימינו נהנים משפע בלתי ניתן להכלה של אפשרויות לבידור ולניצול זמנם הפנוי. משחקי מחשב ממכרים ומהנים, רשתות חברתיות המציעות תקשורת עם מאות חברים ומגוון צעצועים מסוגים שונים הם רק חלק מהשפע המוצע לילדים כיום.
    עם זאת, כיום ילדים רבים כמעט והולכים לאיבוד במגוון העצום הזה, דרכי הבילוי החדשות שלהם מקטינות יותר ויותר את חשיבותו של מגע אנושי חם, במיוחד כאשר הוריהם נאלצים לעבוד שעות ארוכות בכל יממה.
    למרות חילופי הדורות, דבר אשר לא השתנה בתרבות ההנאה והפנאי של הילדים הוא חיבתם הרבה אל חיית המחמד והקשר המשמעותי שעשוי להתפתח מצדם לחיית המחמד.

    היתרונות בהתבגרות לצד חיית מחמד
    חיית מחמד ביתית תכניס לחייו של ילד מימד שונה במובנים רבים מכל דבר אחר אותו הוא חווה בשנותיו המוקדמות. חיית המחמד יוצרת אצל הילד רגשות אחווה מיידים ומקיימת אתו יחסי קבלה ונתינה שונים מהתקשורת שילד ממוצע רגיל אליה.
    הילד ילמד לטפל בחיה, לדאוג לצרכיה, להבחין מה גורם לה להתמסר למשחקיו ומה מרחיק אותה ממנו. היא תפתח אצלו אחריות, דאגה לזולת, אמפתיה, דאגה לחלשים ממנו ויכולת להעניק אהבה שאינה תלויה בדבר. בנוסף, החיה מהווה עבור הילד אמצעי בידור יחיד במינו: במשחקים בבית ובפארק העירוני, בתצלומים משותפים ובהתבגרות זה לצד זו.

    כיצד להימנע מסיכונים בגידול חיות מחמד לצד ילדים
    חיות מחמד הן עולם ומלואו בעבור ילדים. לעיתים, הן עלולות להביא עמן סיכונים שונים שמרובם ניתן להימנע מבעוד מועד. הסיכון הראשון הוא שייתכן ולילד תתגלה אלרגיה לסוג חיית המחמד – לרוב חתולים או כלבים.
    האלרגיה עשויה להיות קשורה במספר מאפיינים בחיית המחמד: בשערות הנושרות ממנה, בריר אותו היא מותירה על הגוף בליקוקיה או בריח העולה ממנה.
    לרוב, יהיו תסמיני האלרגיה קלים וחולפים וניתן יהיה להתגבר עליהם באמצעות מספר פעולות פשוטות.
    סיכון נוסף הוא האפשרות לתקיפה של חיות המחמד כדוגמת מקרי נשיכה או שריטה של כלב אשר עלולים להזיק לילדים ולמבוגרים כאחד.
    מוטב להקדים תרופה למכה בנושא זה ולהקפיד לבחור חיית מחמד מגזע וסוג המוכר כרגוע ושלו, בייחוד כאשר היא מיועדת לגדול לצד ילד צעיר. כמו כן, מומלץ להקפיד על היקשרות הדרגתית בין הילד לחיה. השבועות הראשונים להתאקלמותן של חיות מחמד ידועים כזמן הרגיש ביותר עבורן. בזמן זה הן עלולות לנקוט אלימות כלפי בעליהן עקב פחד וחוסר הבנה מהמצב החדש בו הן נמצאות.

    תודה על האינפורמציה

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>