אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » כלבים, עובדות וסטטיסטיקה

בעיות נפוצות אצל כלבים מבוגרים – חשוב לדעת!

פורסם על ידי admin ב 18 במאי 2011 – 16:382 תגובות

הכלב מכונה שוב ושוב ידידו הטוב ביותר של האדם, ולא בכדי – בעלי כלבים וכלביהם מפתחים קשרי אהבה וקרבה הדוקים מאוד, אשר נמשכים לאורך שנים רבות.  מה קורה כאשר הכלב הופך מבוגר?

בעוד האדם חי מספר עשורים, שנות חייו של הכלב מעטות יותר, ולכן באופן טבעי נוצר מצב בו הכלב שאך לפני מספר שנים היה גור צעיר ונמרץ הופך לכלב מבוגר וזקן.

הזקנה אצל כלבים איננה שונה בהרבה מהזקנה אצל בני האדם, כך שסביר להניח שבשלב מסוים כלבכם יפתח בעיות בריאותיות שונות, במהלך השנים המתקדמות של חייו.

בשנים אלו הוא יזדקק ליותר תמיכה וסיוע מבעליו, בהם ערנות מוגברת לזיהוי ואיתור מצבים רפואיים שונים. לפיכך, השורות הבאות יפרטו מספר בעיות רפואיות נפוצות בקרב כלבים מבוגרים, אשר יסייעו לבעלים לאתר ולהעניק את הטיפול הנאות לבן לווייתם הוותיק והנאמן.

מהו דיקור סיני לכלבים? בואו לקרוא…

בריחת שתן אצל כלבים מבוגרים

אחת הבעיות הנפוצות אצל כלבים מבוגרים היא בריחת שתן. זליגה שכזו עשויה להתבצע בכמויות שונות ובזמנים שונים – לעיתים טיפות ספורות במהלך שנת הלילה, ובמקרים אחרים כמויות יותר משמעותיות אפילו בעת פעילות גופנית.

כך או כך, בריחת שתן היא אינדיקציה לבעיות יותר חמורות שמצריכות ביקור מהיר אצל הווטרינר – אבנים בשלפוחית, בעיות בכליות, דלקות במערכת ההפרשות, ועוד. היו ערים לבריחת שתן ותוכלו לחסוך מעצמכם ניקיונות רבים ומכלבכם סבל פיזי רב.

סרטן אצל כלבים מבוגרים

כלבים עשויים לפתח גם סוגים שונים של סרטן. זנים נפוצים הנם סרטן בכבד, במערכת העיכול, ואפילו במערכת הנשימה ובמוח. סביר להניח שבעלי הכלב לא יוכל לזהות את הסרטן, מאחר ואין ברשותו הציוד או ההכשרה לאתר מחלה שכזו, אולם עדיין ניתן למצוא את הגידול כאשר הוא קטן ובר טיפול.

היו ערים לשינויים בהתנהגות הכלב, בהרגלי האכילה, השינה ועשיית הצרכים שלו, וידעו את הווטרינר על כל שינוי שכזה. אם חס וחלילה כלבכם לוקה במחלה, איתור מוקדם עשוי להוביל לטיפול יעיל יותר אשר לא ישפיע לרעה על איכות חייו של הכלב.

אילוף כלבים – כמה עובדות מאלפות…

בעיות פרקים ועצמות אצל כלבים מבוגרים גדולי מידות

כלבים מזנים גדולים, כמו לברדור, רועה גרמני ודני ענק, נוטים לפתח בעיות מפרקים ועצמות מסוגים שונים. בעיות אלו עשויות להתבטא במספר רב של אופנים ובדרגות חומרה שונות – החל מצליעה ועד לחוסר יכולת לזוז.

קיימות מספר סיבות להיווצרות בעיות אלו. הראשונה היא שמשקל השלד של כלבים אלו גורם להישחקות המפרקים. סיבה נוספת היא מחלות שונות אשר פוגעות במפרקים או האגן.

מחקרים מצאו שכמות ואיכות המזון אותו צורך הכלב משחקת תפקיד ביצירת בעיות מסוג זה. היו ערניים ובמידה וכלבכם מגלה קשיים או כאבים במפרקיו יש לקחת אותו לווטרינר באופן מיידי.

כשהזקנה קופצת על הכלב שלכם…

בנוסף לכל הבעיות הללו, ניתן למנות מספר תסמינים נוספים הקשורים לזקנה אותם עשוי כלבכם לגלות. שלא במפתיע, רובם מוכרים היטב גם אצל בני אדם בגילאים מתקדמים.

כך למשל, פרוותו של כלב בוגר עשויה להאפיר ולנשור, הוא נהיה רגיש יותר למחלות, עיניו עשויות להיעכר, הוא עשוי למעט לאכול ולסבול מכאבים בשיניים והוא יבכר מנוחה על פני פעילות גופנית ברוב שעות היממה.

כאשר כלבכם מתחיל לסבול מתסמינים אלו נראה כי הוא הגיע לשלב זה של חייו. השתדלו לקחת אותו לווטרינר אחת לתקופה לביקורת, גלו כלפיו אהבה וחיבה רבה ואמנם חשוב שהוא עדיין יפעיל את גופו, אולם אל תתישו אותו והניחו לו לנוח – הוא הרוויח את זה.

מה צריך לדעת אודות כלבים גזעיים? בואו לקרוא…

מנפצים ניתוסים על תזונת כלבים וחתולים

2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>