אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » חתולים

גזזת אצל חתולים ringworm – אבחון וטיפול

פורסם על ידי admin ב 10 בפברואר 2011 – 11:322 תגובות

גזזת הנה מחלת עור שמופיעה בדרך כלל אצל חתולים אך לעיתים נדבקים בה בני אדם וכלבים. במאמר זה נביא סקירה אודות המחלה, דרכי אבחונה והטיפולים האפשריים נגד גזזת או ringworm בלועזית

זוהי פטרייה שמתחילה עם הופעת כתמים של קשקשים על העור ולאחר מכן קרחות באזורים הנגועים. בשלב מתקדם האזורים הנגועים עשויים להתפשט לכל גופו של החתול.

בשל התפשטות קרחות אלו נקראת שם המחלה בעברית גזזת. פטרייה זו עלולה להדביק בני אדם ויש צורך להיזהר ולהיות במודעות כיצד מטפלים בה ביעילות.

גזזת – הדרכים לאבחון המחלה

חתולים בדרך כלל נדבקים במחלה זו כשהם במגע עם אדמה נגועה או חתולים אחרים הנגועים במחלה. משך הזמן בין ההידבקות להופעת הסימנים הראשונים של המחלה נע בין 10-12 יום.ringworm cat גזזת אצל חתולים

אצל גורי חתולים ניתן לראות תסמינים יותר בקלות. בעיקר באזור האוזניים, הפנים והזנב.

גורי חתולים נדבקים יותר בקלות בשל מערכת החיסונית שלהם שעדיין אינה מפותחת מספיק. חשוב לציין שיש ארבעה סוגי פטריות שונים שחתולים יכולים להידבק מהם.

כל 4 הפטריות גורמים לתופעת הגזזת. שיטה נוספת לאבחון ואיתור המחלה היא באמצעות מנורה מיוחדת שיכולה לתת אור זרחני על העור וכך לאתר שני סוגי פטריות מתוך הארבע הקיימות.

השיטה הטובה ביותר היא לקיחת דגימת שיער ומתוכה להכין תרבית של הפטרייה. בדיקה זו נעשית במעבדה מקצועית וזוהי השיטה המדויקת והטובה ביותר.

הבעייתיות בשיטה זו הינה שלוקח שבועיים עד שמקבלים תשובה סופית.

גזזת – אפשרויות טיפול במחלה

חשוב להבין שככל שמאתרים את המחלה מוקדם יותר כך הטיפול יהיה פשוט ומהיר יותר. אין ספק שמאחר וזו מחלה שמדביקה בני אדם חשוב להתייחס אליה ברצינות ובזהירות.

במידה והחתול נדבק במחלה ניתן לתת לו תרופה מיוחדת הנקראת Griseofulvin.

חשוב לתת תרופה זו מדי יום במשך חודש. לאחר חודש מומלץ לפנות לקבלת טיפול וטרינרי, שיקבע האם החתול החלים ממחלת הגזזת או עדיין לא.

ניתן למרוח על החתול תכשירים חיצוניים נוגדי פיטריות. חשוב להקפיד לא לשים סביב עיני החתול ולשים כפפות חד פעמיות במהלך הטיפול בחתול.

זהו טיפול חיצוני הנמשך במשך עשרה ימים. אופציה נוספת היא חפיפה באמצעות שמפו אנטי פטרייתי.

במקביל לטיפולים אלו מומלץ לחסן את החתול נגד גזזת וכך לסייע למערכת החיסונית שלו להילחם טוב יותר במחלה. בכל מקרה מומלץ לגלח את פרוות החתול באזורים הנגועים וכך למנוע הידבקות אנשים או חיות נוספות במחלה.

האם בני אדם יכולים להידבק?

גזזת זו מחלה שיכולה להדביק בני אדם. בעיקר אם אלו אנשים עם מערכת חיסונית יחסית חלשה. ניתן לזהות סימני מחלה אצל בני אדם באמצעות אבחון נכון.

תסמיני המחלה אצל בני אדם הם נגעי עור עגולים ואדומים, נשירת שיער וגירוד עז באזור הנגוע.

כדאי לפנות לדרמטולוג שיאבחן סופית האם האדם נגוע במחלה או לא. גזזת זו מחלה לא נעימה שהטיפול בה יכול להיערך בין חודש למספר חודשים.

אם יש לכם שאלות נוספות בנושא גזזת בחתולים או ringworm בלעז, יש לפנות ולהתייעץ עם וטרינר.

2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>