אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » כלבים, עובדות וסטטיסטיקה

על כלבים גזעיים ובני אדם, והאם זה באמת משנה

פורסם על ידי admin ב 10 באפריל 2011 – 13:20אין תגובות

ילדים בכל העולם לומדים כבר מגיל צעיר שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. לא בכדי זכה הכלב למוניטין חיובי שכזה – מדובר ככל הנראה בחיה הראשונה שאי-פעם בויתה והחלה לחיות באותה הטריטוריה עם האדם. מה הופך כלב לגזעי?

מאז אותם ימים ראשונים ולאורך ההיסטוריה מילא הכלב שלל תפקידים בחייו של האדם. הכלב הפך להיות בן לוויתו הנאמן ביותר של האדם. הוא תמיד נכון, ילך עם אדונו לקצה העולם וחזרה ושש להעניק אהבה. בואו לקרוא על האופן בו האדם התאים את מבנה גופו של הכלב ואת אישיותו לצרכיו, ויצר וטיפח נורמות אסתטיות הנהוגות בחוגים מסוימים.

הטבע מכאן, בני האדם משם… וכך נוצרו להם הכלבים הגזעים!

ברחבי העולם קיימים עשרות סוגי כלבים אשר נבדלים האחד מהשני בחזותם במידה ניכרת. לפיכך אנשים רבים שואלים מה ההבדלים בין סוגי הכלבים הגזעיים הללו, ומה בעצם הופך כלבים מסויימים לכאלו?

הסיבה הראשונה לכך שקיימים סוגים רבים של כלבים גזעיים נעוצה בכך שבמקומות שונים בעולם כלבים התפתחו באופנים שונים בהתאם לתנאי הטבע והאקלים. כך למשל באזורים קרים ומושלגים התפתחו כלבים עבי בשר ופרווה ובאזורים חמים יותר התפתחו כלבים רזים בעלי פרווה דקה יותר.

הסיבה השניה לכך שקיימים כל כך הרבה סוגים של כלבים "גזעיים" נעוצה באדם ובמעורבותו באבולוציה של הכלבים מאחר והכלב שימש כחיית עבודה, בני אדם החלו כבר לפני אלפי שנים לנסות להרבות את הכלבים בעלי הנתונים הנחוצים להם, הן מבחינת נתונים פיזיים והן מבחינת אופי ואינטיליגנציה.

כלב גזעי, כלב מעורב… העיקר שיש כלב!

במקביל לכלבים הגזעים הרבים שקיימים בארץ ובעולם ניתן גם למצוא גם אין ספור כלבים "מעורבים". כלבים אלו הינם כלבים אשר הוריהם אינם מאותו הגזע, ולכן באופן רשמי הם נחשבים כ"בני כלאיים". למעשה, סביר להניח שקיימים יותר כלבים בני כלאיים מאשר כלבים גזעיים!

מהם ההבדלים בין שני סוגי הכלבים הללו? והאם בעת בחירת כלב כחית מחמד כלב גזעי עדיף על פני כלב מעורב?

ובכן, סביר להניח שישנם רק שני הבדלים מהותיים בין כלב גזעי לבן כלאיים כחית מחמד – רק כלבים גזעיים יכולים להשתתף בתחרויות כלבים, במידה ובידי בעליהם קיימים אישורים רשמיים המעידים על גזעיות הכלבים, אולם הרוב המכריע של בעלי כלבים איננו מתעניין בהשתתפות באירועים מעין אלו.


כמו כן, עקב סיבות ביולוגיות שקשורות לגודל מאגר הגנים המרכיבים את הדי.אן.איי של הכלב, נראה כי כלבים גזעיים נוטים קצת לחלות והינם קצרי ימים במקצת מכלבים מעורבים.

במילים אחרות – לא קיים הבדל מהותי בין כלב גזעי לכלב מעורב בעת בחירת חיות מחמד לביתכם. כלב הוא כלב, וכאשר תסתובבו בכלביה ותנסו לבחור את הכלב שלכם אתם תדעו מי הוא, ולא חשוב האם ברשותו אישורים כאלו או אחרים… חשוב: למה טוב לילדים לגדול עם חיית מחמד?

בואו לקרוא על:

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>