אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » עובדות וסטטיסטיקה, תוכים

אילוף תוכים – יש לך ג'קו בבית?

פורסם על ידי admin ב 31 בינואר 2011 – 20:017 תגובות

תוכים חיה אהובה על ילדים ומבוגרים כאחד. ניתן למצוא אותה בגני חיות ובבתים של אנשים. תוכים מקסימים את בני האדם בחכמתם הרבה וביכולתם לפתח תקשורת חברתית עם סביבתם. האם ניתן לאלף תוכי? האם ניתן ללמד ג'קו לדוגמא, כיצד להתנהג?

יש סוגים שונים של תוכים כשחלקם בעלי מנת משכל יחסית גבוהה המאפשרת להם לתקשר, ללחוץ יד, לנופף לשלום, לרכב על אופניים, לשכב על הגב ולתת נשיקה ועוד. ג'קו הוא דוגמא טובה…

האם כל אחד יכול לאלף תוכי?

תוכי זו חיה שמאוד אוהבת לחכות ובעלת מיתרי קול מפותחים יחסית. זו הסיבה שקל לאמן אותה וללמד אותה לדבר. באמצעות אימון פשוט ועקבי ניתן לאלף אותו בקלילות בתוך הבית. חשוב להבין שככל שהתוכי יותר יסמוך וירכוש אמון בבעליו כך הוא יותר יקשיב לו ויבצע את הוראותיו.אפשר לאלף תוכים?

כדאי להתחיל בבקשות פשוטות ומשם לעבור למעשים קשים יותר. למשל נפנוף בכנפיים, קולות, שכיבה על הגב וכו'. חשוב להשתמש במילים פשוטות ובהירות, כך התוכי יוכל להבין מה מבקשים ממנו.

יש צורך בסבלנות מאחר ותוכי זקוק לרמת ביטחון גבוהה על מנת שיוכל לחכות את בעליו. ניתן לאלף כמעט תוכי – ג'קו לבטח.

בארץ ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של תוכים המיובאים מכל העולם בטווח מחירים שונה היכול להגיע אף לאלפי שקלים. במידה ומחפשים תוכי מדבר מומלץ לקנות תוכי מסוג ג'קו קונגו.

למחפשים תוכי יפה במיוחד מומלץ לקנות את הקקדו. חשוב להבין שקניה של תוכי הביתה כוללת השקעה בציוד מתאים, זמן לאילוף התוכי והרבה תשומת לב.

כיצד ללמד את התוכי לדבר?

לאחר שהוא רכש ביטחון ויכולת לבצע פעולות בסיסיות ניתן להמשיך לאמן אותו בפעולות מסובכות יותר. אחת הפעולות הינה דיבור. ניתן לומר לתוכי מילים ולחכות שהוא יחכה אותן. חשוב לומר את המילים באותה אינטונציה על מנת שיבין לאורך זמן.

תחילה הדיבור של התוכי ישמע לא מובן, ממש כמו מלמול של תינוק. לאחר מכן קולות אלו נהיים מובנים יותר ויותר. הדבר דורש בעיקר סבלנות מצד הבעלים, רצון והתמדה. תוכים אוהבים לשמח בני אדם ונהנים להתאמן איתם.

חשוב לא לכעוס עליהם אם הם לא מבינים אלא לתת להם תחושת ביטחון ומרחב לטעות.

האם תוכי זו חיה מסוכנת?

תוכי זו חיה חברותית ביותר. היא אוהבת לשחק ולהשתעשע ואינה מסכנת בני אדם. כאשר תוכי נושך או מתנהג בצורה הנראית אלימה זה סימן שהוא מרגיש מאוים. אין צורך לפחד ממנו כלל אלא לנהוג עימו בזהירות ובהרבה אהבה. ממש כמו עם חיות מחמד אחרות כמו כלבים וחתולים.

במידה ותוכי נשך מומלץ לא להימנע ממגע עימו אלא להיפך להמשיך לשחק איתו כרגיל. הוא זקוק לתקשורת וביטחון על מנת לשתף פעולה.

בשבילו האילוף והאימון זה משחק והנאה. במידה ותוכי מתנהג בצורה אלימה לאורך זמן ניתן להפנות אותו לאדם מקצועי שיכול לאבחן מדוע הוא מתנהג כך. אך באופן כללי תוכי הוא חיה חברותית שאינה מסוכנת כלל.

7 תגובות »

  • מאת rozen:

    יש לך הסבר מפורט איך להלף תוכי גקו
    בתודה

  • מאת זהבה:

    יש לי שאלה התוכי חי אצלי שלוש וחצי שנים וביום שישי האחרון עף לי מהחלון ולא הצלחנו למצוא אותו יש מצב שהוא יחזור לטרטוריה שלו
    אם אפשר לענות לי מהר אני אשמח
    תודה זהבה

  • מאת נורית דרור:

    יש לי תוכי ג'אקו בן 8 חודשים נמצא אצלי 4 חודשים אינו מוכן לעלות לי על היד. בקושי נותן לי ללטף אותו. אני מבינה שהוא מפחד ממני.האם יש מישהו שמאלף תוכים. כי אני לא מצליחה לעשות את זה..הוא אוכל לי מהיד מדבר אבל לא נותן להתקרב …עזרה אני מאוד אוהבת אותו אבל מצליחה ליצור אמון אצלו

  • מאת ד"ר יאיר אמינוב:

    יש לי תשובה לכל השאלות

    לתשובות יש להתקשר למספר 0542238188
    אולאימייל [email protected]

  • מאת מוחמד:

    יש לי שאלה רק ג'קו קונגו מדבר? מה הקוניור עושה? הקוניור יכול לדבר?
    אם אתם הולכים לענות מהר אז יותר טוב.
    תודה

  • מאת מוחמד:

    כמה קוניור ג'נדיה עולה עם כלוב עם הכל?
    וכמה ג'קו עולה עם כל הציוד?
    אם אפשר שתענו מהר כי אני צריך משהו מדבר ואחיזת יד

  • לתוכים אין מיתרי קול, יש להם בית תהודה- שדומה מאוד לתיבת תהודה.
    בית הקול שלהם נמצא בתחתית הקנה, קרוב לריאות בחלק בו מתפצלות הסימפונות ומופעל על ידי שרירים שמפעילים קרומים. המעבר של האוויר בין הקרומים המתוחים יוצר את הצלילים השונים.
    התוכים יכולים להפיק יותר מצליל אחד בו זמנית תודות להסתעפות הזו.

    תוכי גם לא זקוק לקשר של ביטחון עם הבעלים כדי לדבר. גם תוכי פראי לחלוטין יכול ללמוד מילים ולדבר ברמה גבוהה. תוכי זקוק לביטחון בתקשורת שכוללת קרבה פיזית, לא מילולית.

    לבסוף חשוב לציין שאי אפשר לדעת איזה תוכי ידבר או לא- מתוך 10 ג'אקואים רק 3 מדברים. כל השאר יהיו טובים בחיקוי שריקות וצלילים.
    שיאי העולם בדיבור שייכים דווקא לציפורי אהבה ותוכונים שהצליחו ללמוד הכי הרבה מילים ומשפטים.
    עם זאת, ג'אקו מדבר יותר חזק ויותר ברור ולכן הוא יותר מפורסם.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>