אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » כלבים

אילוף כלבים – עקרונות מאלפים

פורסם על ידי admin ב 11 במאי 2011 – 11:26תגובה אחת

מה אתם באמת יודעים על אילוף כלבים? מי מתאים לאילוף הכלב שלכם ולאיזה מטרה אתם מבקשים לאלף את הכלב או הכלבה? בואו לקרוא כמה עקרונות בסיסיים מעולמם של מאלפי כלבים…

כלב הוא תוספת נהדרת וברוכה למשקי בית רבים. הוא מהווה מקור בלתי נדלה לכיף ואחריות לילדים ולמבוגרים כאחד, מרתיע מבקשי רעה כפורצים וגנבים והוא מספק ידידות אמיצה עם אהבה דו-סטרית נפלאה, לרווחת בני הבית כולם.

עם זאת, כלבים בצעירותם עשויים להיות בעלי חיים עם רמת פעילות מאוד גבוהה ועם נטייה לפעולות שאינן מתיישבות עם התחזוק היומיומי של משק בית מתפקד.

באם זו נטייתם של גורים לעשות את צרכיהם בשעות לא קבועות או המנהג המגונה שלהם ללעוס כמעט כל דבר הנקרה בדרכם, אף אם אלה נעלי הריצה היוקרתיות והחדשות שאך נקנו – כלבים לא ממושמעים יהוו לרוב בעיה של ממש.

אילוף כלבים בסיסי נועד בראש ובראשונה לעזור לבעליהם להתאים את אופיים, התנהגותם וציפיותיהם של ההולכים על ארבע, לשגרת החיים היומיומית בבית אליו הם שייכים. כאשר מבוצע נכון, יתרום האילוף תרומה משמעותית לאיכות חייהם של הכלבים והבעלים כאחד ויגביר מאוד את ההנאה המשותפת של הצדדים אחד מהשני.

עקרונות אילוף כלבים

בכדי להבין את עקרונות האילוף יש לדעת ראשית כיצד עובדת האינטליגנציה של הכלב. כלבים הם חיות אינטליגנטיות למדי, בעלי צורת חשיבה הבנויה על אסוציאציות.

הם מקשרים פעולות שונות עם הדרך בה היטיבו או הרעו עימם בעבר. לכן, עיקרון-על באילוף כלבים יהיה עיקרון ההתניה – לפיו מתנה בעליו של הכלב פעולות שונות של החיה בחיזוקים חיוביים או שליליים, בהתאם לרצונותיו ודרישותיו ממנה.

לדוגמא: אם הכלב ביצע את הפעולה שהורתם לו לבצע, תנו לו חיזוק חיובי כמו ליטוף או אוכל. לעומת זאת, חשוב לתת חיזוקים שליליים מיד ובסמוך ככל שניתן לרגע בו הכלב מבצע פעולה אסורה.

לכלב יש אינטליגנציה הסתגלותית המאפשרת לו לשרוד. עם הזמן הוא לומד את הגבולות המוגדרים לו ואף לומד מתי ביכולתו להפר אותם.

כך למשל, התנהגויות אותם מאמץ הכלב בעת שבעליו נמצא בבית, כגון הימנעות מלעלות לקומה העליונה או לעלות על השטיח עשויות להיעלם בעת שבעליו נעדר מהבית ואין מי שיראה כי הוא חורג מהכללים.

דוגמאות לאילוף כלבים

עשיית צרכים בבית – אולי הבעיה האקוטית ביותר בהתמודדות עם גורים צעירים. הצורך לקיים אורח חיים בו אנו נמצאים שעות רבות מחוץ לבית, הופך את הרצון להחזיק כלב לבעייתי אם זה אינו מורגל שלא לעשות את צרכיו בבית.

כדי לחנך את הכלב יש לנסות לתפוס אותו בשעת מעשה – רק אז ניתן לחנכו בצורה אפקטיבית ע"י הפרעה למעשה הטלת הצרכים באיבו ולקיחה מהירה של הכלב מחוץ לבית תוך גערות נמרצות.

בנוסף, בעת טיול עם הכלב כדאי לתת לו חיזוקים חיוביים בדמות ליטופים וצ'ופרים כאשר הוא עושה את צרכיו בחוץ כפי שמצופה ממנו.

בניית אוצר מילים מוסכם – אוצר מילים ידוע ושגור יתרום מאוד ליכולת התקשורת של הבעלים עם הכלב. יש לתת חשיבות רבה לטון בה נאמרת המילה שכן הוא המסייע העיקרי של הכלב להבין את משמעותה.

מומלץ לבנות אוצר של מספר מילים חיוביות ומספר שליליות כגון: כן, לא, אסור, יופי, בוא, לך וכו' בשילוב הטון המתאים.

קיום 'ארצה' ו'שב'- שתי פקודות חשובות המיועדות להרגיע את הכלב וליצור יחסי מרות. מומלץ לשלבן בתחילה עם לחיצה קלה על גב הכלב כדי להושיבו תוך מתן צ'ופר חיובי בעת הביצוע.

חשבתם כי קשה לאלף כלב? קיראו על אילוף תוכים

תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>