אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » וטרינריה, חתולים

סכנת השמנה אצל חתולים – כי לכל פינוק יש גבול

פורסם על ידי admin ב 23 ביוני 2011 – 12:21תגובה אחת

היום רובנו כבר מודעים להשלכות של השמנת יתר, ורבים משתדלים לשמור על תזונה נאותה ופעילות גופנית על מנת לשפר את הבריאות ולהאריך ימים. ומה עם חתולים?

בהתאם, גם חיות רבות ואצל חתולים בפרט עודף משקל מהווה סכנה ממשית לבריאות ופגיעה של ממש באיכות החיים של החתול.

מפורטות להלן אחדות מהבעיות השכיחות יותר שעשויות להיווצר אצל החתול עקב עודף משקל. מומלץ לעיין בהן ולהתייעץ עם וטרינר באשר למצב החתול שלכם, ואופן הטיפול הנאות במידה והוא אכן כבד משקל.

בעיות לב ולחץ דם עקב משקל עודף? לא רק אצל בני אדם

בעיות לב הן אחת הסכנות הגדולות ביותר אליהן נחשף חתול בעל משקל עודף. ממש כמו אצל בני האדם, ליבם של חתולים בעלי משקל עודף מתאמץ יותר אופן קבוע על מנת לבצע את פעולת הזרמת הדם, ולכן אין זה נדיר למצוא חתולים בעלי משקל עודף בעלי בעיות לב שונות – החל מלחץ דם גבוה ועד להתקפי לב.

מיותר לציין שכל אחד מהסיבוכים הללו הקשורים ללבו של החתול גורמים לכאבים, קושי לבצע פעילות גופנית, ואפילו מוות במקרה של התקף לב.

בעיות שלד, שרירים ותנועה אצל חתול כבד משקל

בעיה שכיחה נוספת בקרב חתולים בעלי עודף משקל היא כאבי עצמות וקשיי תנועה.

הסיבה לכך פשוטה – את כובד המשקל העודף של החתול נושאות עצמותיו, כך שבמקרה הטוב החתול עשוי לחוש כאבים, ובמקרה הרע עשויים להיגרם לשלד ולעצמות נזקים חמורים יותר, כמו עיוות בצורה.

סיבוך אפשרי נוסף הוא קשיי תנועה – שרירי החתול מתקשים לשנע את גופו עקב עודף המשקל, כך שהחתול יתקשה לבצע פעולות פיזיות. במידה והחתול יוצא החוצה, הרי שמדובר בסכנה של ממש, שכן יכולתו להגן על עצמו פוחתת משמעותית.

מזהים מצב חירום אצל החתול? בואו לקרוא.

קוצר וקשיי נשימה – בעיה נוספת של השמנת חתולים

חתול שסובל מעודף משקל, יתקשה בביצוע פעולות הדורשות סיבולת ותדיר יתקשה לנשום בעת ביצוע פעולה פיזית.

כך, חתול שמן יעדיף למעט בתנועה ויעביר את רוב זמנו במנוחה אם יתאפשר לו. במקרים חמורים יותר של השמנת חתולים החתול עשוי לסבול גם מבעיות נשימה בעת מנוחה או שינה, אשר יעיבו על איכות חיי אף יותר.

רגישות למחלות וטיפולים רפואיים אצל חתולים שמנים

בנוסף לכל הבעיות הללו, אחת השפעות של משקל עודף אצל חתולים היא החלשה כללית של הגוף ועמידותו פני מחלות, נגיפים, חבלות גופניות ועוד. במילים אחרות – גופו וכושר עמידותו של חתול שמן יהיו פחותים יותר מאלו של חתול בעל משקל תקין, כך שהוא יהיה חשוף יותר למחלות ויסבול יותר מפגיעות אחרות.

רגישות זו בעמידות גוף החתול מביאה לכך שחתולים כבדי משקל זקוקים יותר לטיפולים רפואיים. אולם באופן אירוני, הם עלולים שלא לעמוד בטיפולים רפואיים שונים, כמו קבלת תרופות מסוימות או ניתוחים.

תגובות »

  • מאת אריאל:

    לגבי מזון, מישהו יכול להמליץ על דיאטה שתמנע בעיות בדרכי השתן אצל חתולים זכרים.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>