אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » חתולים

אנשים שואלים: אלרגיה לחתולים

פורסם על ידי admin ב 5 באפריל 2011 – 17:532 תגובות

אי ש אינו יודע כמה חתולים מקסימים חיים איתנו על כדור הארץ. אומדנים מדברים על כ-64 מיליון חתולים בארצות הברית בלבד. האם אתם יודעים כמה אנשים סובלים מתופעות, ברמה שונה ומשתנה, של אלרגיה לחתולים? בואו לקרוא מידע והסברים על אלרגיה לחתולים ודרכי ההתמודדות איתה…

מחקרים מראים כי חתולים הינם חיית המחמד הפופולארית והנפוצה ביותר בעולם כיום.

היותו של החתול בעל חיים נוח לבריות, שקט ועצמאי הופכת אותו לחבר מהלך על ארבע, אידיאלי בעולם בו אנשים רבים מוצאים עצמם מחוץ לבית במשך רוב שעות היממה ומתקשים להתחייב לטיפול בבעל חיים תלותי יותר.

לצד הפופולאריות המובנת של החתולים,  מפתיע לגלות כי בני-אדם רבים מוגדרים רפואית כאלרגיים. למעשה, אלרגיה לחתולים היא כנראה האלרגיה הנפוצה ביותר בעולם ומחקרים מראים כי 15-10 אחוזים מבני האדם סובלים ממנה ברמות כאלה או אחרות.

התופעה מתבטאת באדמומיות מוגברת בפנים ובחלקי גוף אחרים, בנפיחות ובגירוד ואף בתופעות קיצוניות יותר כגון חום וכאבים.

מספר מקורות אפשריים ודרכים להתמודדות מול אלרגיה לחתולים

למרות שהיא נפוצה כל-כך, הרפואה הקונבנציונאלית טרם הצליחה לאבחן בוודאות גמורה את המקורות לאלרגיה לחתולים. כמו במקרה של אלרגיות רבות אחרות, גם לאלרגיה לחתולים טרם פותחה תרופה שתהווה פיתרון ליניארי פשוט.

לאלרגיה לחתולים עשויים להיות מספר מקורות אפשריים:

שיער ופרוות החתול:
שיער החתול ופרוותו מאובחנים כגורמים העלולים לגרום לתופעות אלרגניות אצל בני אדם החשופים להם. בניגוד לדעה הרווחת, האלרגיה אינה לשערת החתול עצמה אלא לחומר שומני בשם SEBUM הנמצא בשערו של כל יונק. היותן של שערות החתול קטנות מאוד מאפשר לבני אדם לנשום אותם וגורם לאלרגיה.

הדרך להתמודד עם תופעה זו היא להקפיד על סירוק קבוע של החתול אחת לכמה ימים וניקיון קבוע של סביבת הרביצה שלו בבית.

קשקשי החתול:
דרך אחרת בה יכולה להיגרם אלרגיה מנוכחותו של חתול היא נשימה וחשיפה לתאי העור המושלים ממנו. גם כאן מוטב לסרק את החתול ביסודיות. חתול בריא מנקה את פרוותו ביסודיות רבה כך שאין צורך לכפות עליו מקלחת. כמו כן, הקפדה על איכות המזון אותו הוא צורך תלהפחתה ניכרת בכמות הקשקשים הנושרת ממנו ולהפחתה של תופעות אלרגיות הנגרמות בעקבותיה.

ריר ושיירי שתן הנידפים משיערו ועורו של החתול:
בעת תהליך הניקיון העצמי עלולים להיוותר על החתול שיירים של רוק, לצד שיירי שתן שנשארים עליו מתהליך הטלת הצרכים. חשיפה לאלה עלולה לעורר תופעה אלרגנית אצל בני אדם הרגישים לכך. כדי להימנע מקיומה של התופעה רצוי לדאוג לניקיון סביבת המרבץ וארגז החול של החתול.דרכי התמודדות נוספות

בשוק קיימים מספר תרופות ותכשירים שנועדו להקלה בתופעות האלרגיה הנצפות אצל בני אדם הרגישים לחתולים. כאמור, תופעת האלרגיה לחתולים הינה עודנה תופעה שהרפואה לא מצאה לה פתרון קוהרנטי חד-משמעי אך תכשירים שונים מהרפואה הקונבנציונאלית והאלטרנטיבית הוכיחו עצמם כמקלים על תופעות האלרגיה.

כפי שצוין לעיל, להקפדה על איכות מזונו של החתול עשויה להיות השפעה אקוטית בהפחתת התופעות האלרגניות להן הוא גורם- זאת על-ידי הפחתה מהותית בכמות השיער אותו הוא משיר ובבריאות פרוותו.

2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>