אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » וטרינריה, חתולים

איך נותנים לחתול כדורים או תרופות בכלל?

פורסם על ידי admin ב 26 באפריל 2011 – 16:303 תגובות

כל מי שמגדל בבית חתול כבר מכיר את הבעיה. חתולים שונאים תרופות ומאד לא אוהבים שמנסים להכניס להם משהו לפה בכוח. לצורך העניין, הרבה יותר קל לתת כדורים או תרופות לכלב מאשר לחתול. אז הנה כמה טריקים שיעזרו לכם להתמודד עם חתול ששונא תרופות…

חתולים, כמו חיות אחרות, חשופים למגוון לא מבוטל של מחלות. לתנאי המחייה של החתול, יש השפעה קריטית על שכיחות הופעת מחלות וזיהומים, כאשר אחדים מהם נפוצים יותר מפאת מבנהו הפיזי. למרות זאת, צריך לזכור כי לחתולים שלנו מערכת חיסון איתנה ועמידה מאד, ולכן חתולים אינם חולים לעיתים קרובות.

אבחון מחלה או בעיה גופנית אצל חתול אינו משימה פשוטה אך גם אינו מהווה אתגר גדול במיוחד.חתול חולה יפגין מספר תסמינים נפוצים כגון חוסר תיאבון, התייבשות, הקאות, ירידה במצב הרוח ולעתים תוקפנות. על בעליו של החתול להבחין בהתנהגות לא אופיינית, נוסף על הסממנים שהוצגו לעיל, ולפנות לאבחון אצל וטרינר במקרה של חשד למחלה.

הבעיה האקוטית יותר עשויה להתברר בעת הצורך לטפל בחתול בהתאם להוראות הווטרינר הכוללות לעיתים את ההנחיה לתת לחתול החולה כדורים, משחה או תרופה בפורמט אחר ולאורך זמן.

למה חתולים שונאים תרופות למיניהן?

החתול מטבעו הוא בעל חיים מעט חשדני. פעולה דרסטית כגון הרצון להאכיל אותו בכדור או בתרופה עשוי לגרור אצלו תגובת נגד אינסטינקטיבית שמקשה מאוד על ביצוע הפעולה ולעיתים אף הופכת אותה לבלתי אפשרית ומכאיבה…

מעבר לכך, לחתולים חוש ריח מפותח ביותר ובכל מקרה שבו החתו יריח (ויזכרו) את התרופה, שעל פי רוב ריחה כימי חריף, הו אירתע וינסה להתחמק כמיטב יכולתו – וחתולים יודעים לחמוק בזריזות.

תרופות רבות דורשות הקפדה על נתינה מוסדרת במרווחי זמן מדודים של שעות או ימים.

התלות במצב רוחו של החתול או במידת חשדנותו, בהתחשב בכך שפעמים רבות הוא גם סובל מכאבים ומאי-נוחות מופגנת בעקבות מחלתו, עשויה לסכן את בריאותו של החתול.

אז איך נותנים לחתול כדורים או תרופות בכלל?

רבים מהווטרינרים ממליצים להטמין כדורים מרוסקים בתוך מזונו של החתול (אך לעולם לא במים). שיטה זו יעילה כאשר המזון הנבחר אהוד במיוחד החתול והכדור מרוסק כהלכה.

יש לתת את הדעת כי כדורים מסוימים, כאלה המיועדים לטיפול בתולעים למשל, מרים במיוחד ופירוק שלהם רק יחדד את טעמה המר של התרופה. במקרה זה מומלץ להשתמש באמפולות הניתנות ישירות על העור ובכך לחסוך טרחה רבה.

חתול הינו חיה עקשנית וחכמה. באם נחשף הניסיון לשתול תרופה באוכל, סביר להניח כי החתול ימנע ממנו גם שיהיה רעב. אנו ממליצים לרכוש מראש כמות גדולה מעט מהרצוי, כדי למנוע מצב בו התרופה אוזלת והחתול נותר עיקש וחולה.

מומלץ להצטייד במכשיר חוצה-כדורים – זהו מכשיר סטנדרטי הנמכר בכל בית מרקחת ויעשה את החיים נוחים הרבה יותר בעת מתן יומיומי של תרופות שפעמים רבות מוגדרות במינונים של חצאי או רבעי כדור.

דרך אפקטיבית במיוחד למתן תרופה לחתול תהיה לפיתת ראשו של החתול מכיוון העורף, פעולה שכדאי שתעשה תוך שימוש מינימאלי בלבד בכוח.

כאשר לופתים את ראשה של החיה בצורה זו ומושכים אותו משיכה קלה לאחור תוך לחיצה על עצמות הלסת של החתול, תישמט לסתו התחתונה ותיצור פתח רחב יחסית בפיו.

בשלב הזה עלינו להשתמש בידנו השנייה ובאמצעות האצבע להניח את כדור עמוק מספיק בגרונה של החיה, אך לא עמוק מדי כדי לא לגרום לה לרפלקס הקאה.

הפעלת כוח מיותר בפעולה זו היא מסוכנת ואכזרית, בטרם עשות-כן אנא פנו לווטרינר שידגים לכם איך יש לבצע את הפעולה כהלכה.

אם החתול בכל זאת אינו פותח את לסתו בעקבות הפעולה מומלץ לרכוש מכשיר יעודי למתן כדורים לחתול. זהו מכשיר דמוי מזרק עם מיקום ייעודי בקצהו להצבת הכדור אותו מבקשים לתת לחתול.

החדרת המכשיר לפיו של החתול בעת לפיתת ראשו כפי שתואר בדוגמא הקודמת תאפשר לגרום לו לבלוע את הכדור ביעילות ובנוחות יחסית.

מתן תרופות וכדורים לחתול, עלולה להרתיע בעלים לא מנוסים. העצה הטובה ביותר באמתחתנו היא להרגיע את החתול ככל הניתן, ולנצל את ההיכרות איתו על מנת למצוא את הזמן המתאים ביותר לפעולה.

קיראו בהרחבה על: גזזת אצל חתולים

3 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>