אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » וטרינריה

הרדמת בעלי חיים – הקושי שבאובדן

פורסם על ידי admin ב 23 ביוני 2011 – 11:36אין תגובות

על שיטת ההרדמה של בעלי חיים לגאולה מייסוריהם – על הקושי שבאובדן ועל היתרון היחסי שבשיטה.

אחת האהבות הגדולות ביותר שחווה האדם בחייו היא זו שנרקמת בינו לבין חיית המחמד שלו – הכלב, החתול או אפילו הסוס והחמוס. תוחלת החיים הקצרה של מרבית חיות המחמד, כמו אופיים השובב לעתים, מכתיבים לרוב כי אנו נאלץ להיפרד מחיית המחמד היקרה ללבנו.

הזקנה, כידוע, אינה חומלת על אף אדם – ועל אף חיה. ואכן, בעלי חיים זקנים סובלים מכל המיחושים והבעיות שנלווים לזקנה אצל בני האדם.

הם מועדים למחלות, חשים בכאבים במהלך כל שעות היממה, מתקשים לבצע פעולות בסיסיות כגון הליכה, אכילה או התאפקות בעשיית צרכים. כאמור, הם סובלים.

אם בעל החיים שברשותכם הגיע לשלב הזה בחייו שבו הוא סובל וכבר לא מסוגל לתפקד, נפגע פיזית באופן חמור ולא מסוגל לשוב ולתפקד או נתקף במחלה סופנית אשר ממררת את חייו, ייתכן וזוהי השעה להקל עליו ולגאול אותו מייסוריו.

המתת חסד, הייתה מאז ומעולם נושא מעורר מחלוקת בקרב האנושות. ככל שהדבר נוגע לבעלי חיים, הרי שיש הסכמה בעניינם וניתנה להם הזכות למצוא את מותם בשלווה.

הדרך האנושית ביותר לומר שלום – כיצד מתבצעת הרדמת בעלי חיים?

הרדמת בעלי חיים מתבצעת אצל הוטרינר באמצעות זריקה. באם הוטרינר יאשר שאכן לא ניתן לשפר את איכות חייו של בעל החיים, ושאכן נראה כי הפתרון הטוב ביותר למצבו הוא לגאול אותו מיסוריו, אזי יחל הליך ההרדמה.

תחילה יזריק הווטרינר לחיה חומר מטשטש אשר ירגיע אותה, ויתן לבעלים שהות להיפרד מהחיה כראוי.

בשלב הבא, הוא יזיק לה כמות גדולה של חומר הרדמה, אשר תכניס את החיה לתנומה אחרונה. התהליך מהיר ולא גורם לכאב כלל.

רובם ככולם של הווטרינרים מודעים למשמעות הרגשית של התהליך עבור הבעלים, ונוהגים בכבוד הראוי ביותר בחיה.

ומה עכשיו…?

לאחר שבוצעה הרדמה על הבעלים להחליט מה יעשה עם גופת החיה האהובה. ניתן לקרוא לרשויות העירוניות שיטפלו בגופה, אך נראה כי רוב בעלי החיות יעדיפו לטפל בה בעצמם – חלק ימצאו חלקה ויקברו בה את החיה בעצמם, ואילו אחרים יקברו אותה בבית קברות לחיות מחמד.

מעבר לסידורי הקבורה, נראה כי החלק הקשה ביותר בתהליך הוא תקופת האבל שלאחר ההרדמה.

קושי תקופה זו תלוי במידה רבה בעומק הקשר שבין הבעלים לחיית המחמד שהורדמה, ואין ספק שעבור אנשים רבים מדובר באובדן גדול ומשמעותי ביותר.

אין פתרון קסם להתמודדות עם אבל ואובדן, וכל אדם ימצא את דרכו להתמודד עמם.

אולם בסופו של דבר, ההכרה בכך שההרדמה חסכה מחיית המחמד האהובה סבל רב ושדרכו של עולם היא שזמנן של חיות קצר יותר משלנו יסייעו בתהליך ההתגברות על האובדן.

רבים בוחרים לשוב ולאמץ בעל חיים חדש סמוך מאוד למוות, ואילו אחרים בוחרים לעכב מעט את ההחלטה. כך או כך, חשוב להתמודד הנושא ותת לו את החשיבות הראויה לו.

בואו לצפות בסרטון על פרידה מכלב לפני שהוא נשלח להרדמה:


הצילו את הדולפינים ביפן!

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>