אתם שואלים: אימוץ גור מעורב
3 ביוני 2012 – 10:00 | אין תגובות

צריכים עזרה או עצה טובה לגבי אילוף כלבים? רוצים לדעת איך להתמודד עם גור חדש שהגיע הביתה? כתבו אל המומחים שלנו ונעשה מה שאפשר על מנת לעזור ולסייע…
שלום רב, לפני שלושה ימים אימצנו גורה מעורבת …

קרא עוד »
כלבים

חתולים

וטרינריה

עובדות וסטטיסטיקה

דולפינים

ראשי » עובדות וסטטיסטיקה

ניצוץ באפלה – סלבריטאים למען בעלי חיים

פורסם על ידי admin ב 10 במרץ 2011 – 14:04תגובה אחת

אנו נוהגים לכנות את אלו שלא מתחבבים עלינו "חיות". במקביל, מעשים או מאפיינים מרגשים ואציליים אנו מכנים "אנושיים". אולם האם כינויים אלו מוצדקים?

למרבה הצער, נראה שהיצור הפראי ביותר בממלכת הטבע הוא האדם.

מאז שהאדם ידע ללכת הוא למד לכרות יערות כדי לבנות ערים, לזהם את הים והאדמה עליה הוא הולך וגרוע מכל – לנהוג בפראות ברברית בשכנינו לכוכב, בעלי החיים.

האדם למד היטב כיצד גוזלים מבעלי החיים את אזורי המחיה שלהם וצדים אותם להנאתנו ועושרנו לא עובר יום בו לא מתרחשת התעללות חסרת תכלית בבעלי חיים בעולם, ולמרבה הצער, גם בארץ.

והרי כל מי שהיה בעליו של כלב, חתול או אפילו דג יכול להעיד שמדובר ביצורים מופלאים שרק רוצים להעניק אהבה ולקבל קצת ממנה בחזרה.


המצב אכן מדאיג ומעציב, ומעלה תהיות קשות אודות מיהו החיה ומיהו בן התרבות.

בשורה התחתונה, רוב בני האדם מחבבים בעלי חיים ורוצים בטובתם. אולם בתרבות בה אנו חיים כיום פירוש הדבר הוא מאבק באורחות חיים וקודי התנהגות שיש לעקרם מהשורש מקרב ממשלות, ארגונים מסחריים ואנשים פרטיים.

בחזית מאבק זה עומדים, כניצוצות באפלה, עומדים סלבריטאים אשר ממנפים את שמם הידוע והתהילה האופפת אותו למטרה נעלה.

כך למשל איאן סומרהלדר, הידוע לרובנו בתור בון מאבודים ולאחר מכן דיימון מיומני הערפד, הינו פעיל נמרץ בתחום.

לדוגמא, באסון האקולוגי במפרץ מקסיקו שהתרחש השנה, בו כמויות עצומות של נפט זיהמו את מי מפרץ מקסיקו, סומרהולדר מיוזמתו האישית פעל לניקוי בעלי חיים שגופם זוהם בנפט (סכנת חיים עבור בעלי חיים) והנחה את הציבור כיצד הוא יכול לעזור.

פעילה נוספת למען בעלי החיים היא היידן פנטייר, מסדרת הטלוויזיה גיבורים.

כיום היא רק בת 21, אולם פעילותה למען בעלי החיים, נמשכת מזה מספר מכובד של שנים, תוך כדי התמקדות בנושא ציד דולפינים ולוויתנים.

לא רק שהיידן שלחה אין ספור מכתבים ויצאה בהצהרות שונות אודות נושא זה והצורך להפסיק את הציד האכזרי לאלתר, אלא שהיא השתמשה בגופה כחוצץ בין ספינת דייגים יפניים ללהקת דולפינים שעמדה להיטבח (בעקבות תקרית הוצא נגדה צו מעצר ביפן).

לא רק בלונדינית – פמלה אנדרסון ופועלה למען בעלי החיים

קיימים עוד סלבריטאים רבים אשר פועלים למען זכויות בעלי החיים, אולם ללא ספק אחת החשובות שהן היא לא אחרת מאשר פמלה אנדרסון.

אכן, הבלונדינית המפורסמת בעולם, אשר נודעה בעבר באורח החיים הפרוע שלה היא אחת המשפיעות הגדולות ביותר לטובת זכויות בעלי חיים.

מעבר לכך שפמלה תורמת באופן קבוע סכומים נכבדים לארגונים למען בעלי חיים, פמלה השתתפה באין ספור מסעות פרסום והפגנות, וגם פנתה באופן אישי לבכירי ממשל ותעשיה שיפעלו לשינוי לטובה בשלל תחומים, כמו הפסקת השימוש בפרוות, הפסקת ציד כלבי הים, שיפור תנאי המחיה של בעלי חיים שמגודלים למאכל, ועוד.

למרבה המזל, מאבקיה של אנדרסון נושאים פרי – בזכותה גברה המודעות לחוסר המוסריות שבלבישת פרווה, חברות שונות חדלו לבצע ניסויים בבעלי חיים, ועוד.

תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>